"Värsta Schlagern" med Linda Bengtzing och Markolioo

Ny kategori, och den innebär att jag i slutet på varje vecka ska citera en text, som just denna vecka säger mycket för mig just nu. Iochförsig är det måndag nu, men jag ska ändå göra detta nu.

Förra veckans text är "Värsta Schlagern", bara därför att jag hade så otroligt roligt i lördags, och för att denna låten får mig på så sjukt bra humör:) GO LINDA OCH MARKOLIOO!!!!!!


Det börjar bra, nästan intressant
Ja, ja, men kanske lite välbekant
Vi bygger upp till bryggan, min vän,
men den kommer inte riktigt än
För vi har en halv vers kvar att köra,
en repetition som man brukar göra
Vi bygger upp till bryggan igen,
och här kommer den äntligen

Spänningen stiger inför låtens poäng:
En riktigt fläskig refräng

Och det är kärlek, och det är vindar
och det är ögon och de tindrar
Och massa andra trötta, gamla klyschor
som säger allt och ingenting
Och det är stjärnor, och de brinner
och det är världen, och den försvinner
Och titeln ska sitta som ett slag i magen,
det är ju värsta schlagern

Nu blir det svårt att komma på
nåt nytt att säga, men så vaddå?
Det här är ändå bara transport
som folk snart gömmer bort

För det som belönas med 12 poäng
är en riktigt fläskig refräng

Och det är kärlek och det är vindar,
och det är ögon och de tindrar
Och massa andra trötta, gamla klyschor
som säger allt och ingenting
Och det är stjärnor och de brinner,
och det är världen och den försvinner
Och titeln ska sitta som ett slag i magen,
det är ju värsta schlagern

Om man inte vill sabba sina chanser att vinna,
kan man sno nåt från ABBA, och se risken försvinna
Så allihopa håll i hatten nu!
Här kommer höjningen till slut

Och det är kärlek, och det är vindar
och det är ögon och de tindrar
Och massa andra trötta, gamla klyschor
som säger allt och ingenting
Och det är stjärnor och de brinner,
och det är världen och den försvinner
Och titeln ska sitta som ett slag i magen,
det är ju värsta schlaaa-aaaagern



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0