Lista från Jennys blogg - tack vännen

Oftas på tallriken: Kyckling eller pasta med köttfärssås.
Bästa klubben: I Göteborg är det Valand och Nefertiti, i Marmaris (Turkiet) är det Salt'n'Pepa och i Lidköping är det ... eeehhh ... finns ju bara en att välja på, så det får väl bli Harry's.
Då vet jag att jag är kär: När det skjuter blixtar i magen på mig när han ser mig i ögonen.
Detta gör jag när jag är ledsen: Gråter.
Hit går jag helst: Till Sture's eller Vasastan och dricker öl och pratar hela natten (eller iallafall tills det stänger).
Bästa presenten jag fått: "Anne på Grönkulla" - DVD:rna i julas.
Älskar att ge bort: Riktigt genomtänkta presenter som verkligen är gjorda för personen ifråga.
Skor: Mina nya, röda med hög träklack.
Jag spelar: Piano och pajas.
Efterrätt: Marängswiss, min och Susannes specialitet.
Dagens lögn: "Jag mår jättebra, det var nog bäst att det hände", varje gång någon frågat mig idag hur jag mår ... (man mår inte jättebra när ens farmor precis dött).
Ditt rum är: Riktigt välstädat just nu!
Din hobby: Dansa, sjunga, shoppa, vara med mina vänner, se på TV, jympa, lyssna på musik.
Vad är det för veckodag: Torsdag.
Vad åt du senast: Fil med müsli, russin och mandlar.
Vem fick du mail av senast: 2entertain som bekräftade att mitt mail och mitt kontrakt var mottaget.
Vem fick du sms av senast: Camilla.
Senaste bussresa: Hemifrån och till stan.
Manchester eller jeans: Jeasn, hatar manchester.
Sover du naken: Aldrig helt naken, men är det kohet kan det bli endast trosor. Älskar dock pyjamasar på vintern!
Vad gör du när du inte kan sova: Läser eller ligger och tänker på livet.
Vinyl eller CD: CD.
När du blir gammal, bor du i stan eller på landet? I stan.
Hur många dagar i veckan går du på fest? I höstas var det en i månaden, nu är det en i veckan.
Bör Stockholm vara Sveriges huvudstad: Absolut!
Vad tycker du om Lunarstorm: Det var roligt ett tag ...
Om du jobbade i en tobaksaffär, skulle du sno mobila påfyllningskort om du hade chansen? Har ju abbonemang, så det känns rätt onödigt.
Favoritfilm: "Brokeback Mountain" och "RENT".
Spelar du i ett aktivt band: Jag gjorde ju det, men var ju tvungen att hoppa av nu när jag ska utomlands såpass länge.
Skulle du bryta mot lagen om du visste på förhand att du skulle komma undan med 90% säkerhet? Det beror helt på vad det är för brott, jag skulle ju kanske inte mörda någon direkt.
Hade du kunnat tänka dig att bli polis? Ja, men jag tror jag hade varit värdelös som det.
Vem får dig att må dåligt: Murat.
Klagar du över folk som skriver grammatiska stavfel? Nej, det tror jag inte.
Är du ett intellektuellt geni? Skulle inte tro det.
Blandar du svenska med engelska när du skriver? Alldeles för ofta.
Vad tycker du om Fredrik Reinfeldt? Bra ledare för Moderaterna, men lite feg ibland.
Tittar du på musikbyrån? Nej.
Är du den som avslutar telefonsamtal? Ibland.
Vad gör du om tio år? Lever livet med musikaljobb och min man.
Vad gillar du för kakor? Jag gillar alla sorters kakor:)!
Vilken är din favoritpaj? Camillas blåbärspaj.
Vad äter du helst till middag? Jag älskar mat i alla former!
Vem lagar din mat? Ja, inte är det jag ...
Varför är du inte vegan? Därför att jag älskar kött, och dessutom är människan och även andra djur födda till köttätare!
Vad heter dina husdjur? Mamma och pappa.
Hur många skor har du? Inte jättemånga ... kanske 15 stycken.
Vad har du på dig just nu? Min rosa "Hello Kitty"-pyjamas.
Vad har du för frisyr? Nyduschad så ingen alls.
Hur många timmar sov du inatt? Ungefär 6-7 timmar.
Hur många timmar brukar du sova per natt? Om jag inte jobbar på Posten dagen efter så blir det väl kanske 9.
Vad vill du ha på smörgåstårtan? Oj, massa smaskigt ... lite skinka ... eller räkor, eller nåt ...
Vad dricker du helst till maten? Vichy Nouveau lingon/lime.
Vad dricker du helst på fest? Vitt vin eller cider.
Vad åt du till frukost? Havregrynsgröt och ett ägg.
Hur många cigg har du rökt idag? 0.
Vad jobbar du med? Som showartist för 2entertain.
Har du skrivit någon egen låt? Eh ja, kvalitén på den kan väl dock diskuteras.
Vem hånglade du med senast? Jocke.
Vem saknar du? Camilla, Sofia, Erik, Karin, min bror, farmor ...
Är du pinsam på fyllan? Ja, det händer nog.
Vad stod det i det senaste sms:et du fick? "Jag har varit på Les mis och kollat på Jörgen. Jag ska sova där också, så det får nog bli imorgon. Saknar dig också. Klem".
Vem var det från? Camilla.
Skriver du dagbok? Ja, iallafall en sorts dagbok.
Vilken färg har dina underkläder just nu? Svart.
Vad gjorde du sönder senast? Ett gummiband idag på jobbet.
Har du blivit hotad på telefon? Nej, men via mejl.
Vad är det sämsta med p-piller? Att jag blir knäpp och tror alltid att jag glömt dem.
Vad var det senaste du köpte? En apelsin och ett äpple.
Vad har du dåligt samvete för? Att jag inte hör av mig tillräckligt ofta till mina vänner.
Vad heter dina favoritgosedjur? Vilhelmina, som är en hund.
Vem kramade du senast? Elin och Britt på jobbet.
Vad är du beroende av? Att sjunga, inta tobak på fester, musik och godis.
Är du sexuellt frustrerad? Som fan.
Har du duschat idag? Alldeles nyss.
Vem vet mest om dej? Förmodligen Sofia.
Vad luktar det just nu? Tvål.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0