Ja, jag har köpt E.M.D:s singel "All For Love" ...

... och jag står för det!
Jag skiter i om alla säger att om man är tjej och över 15 så får man helt enkelt inte gilla sockersöta killar som tagit sig fram genom artisttävlingen Idol.
Men jag har bestämt mig för att strunta i denna regel!
Jag har varit väldigt fascinerad av Erik ända sedan jag såg hans första audition, och hans första skiva var riktigt, riktigt bra (fast hade velat ha mer av Eriks eget material i den).
Jag diggar även både Mattias och Danny, så jag tänker minsann följa deras utveckling av denna lilla grupp UTAN ATT SKÄMMAS FÖR DET!
Lita på att jag blir snabb till skivaffären när deras första skiva släpps.

Vad är det egentligen som är så tabubelagt med att gilla en kille (eller för all del tjej, jag diggar Marie Picasso till tusen) som varit med i Idol?
Är det för att majoriteten av deras fans består av småtjejer som gillar dem för att de ser bra ut?
Är det för att på deras spelningar så står det ett gäng tjejer längst framme vid scenen och gråter över människor som lyckats bli kända lite över en natt genom en dokusåpa?
Som förmodligen inte skulle bry sig om de satte sig och sket på scen istället för att sjunga?
Förmodligen så är det av den enkla anledningen som man anses barnslig och smaklös om man skulle lyssna på dessa artister ...
Men ... om man nu råkar tycka det är bra då?
Alltså riktigt bra?!
Jag gillar Eriks röst, han har grym stil och bra musiksmak (seriöst, vem gillar inte Bon Jovi, Gavin DeGrw och Stevie Wonder?).
Mattias har en bra och musikalisk röst, om än liten tunn och pojkig.
Danny är cool, men han ska hålla sig till pop, annars kan han ta sig lite vatten över huvud.

Jag tycker de här tre killarna varit oerhört smarta när de slogs ihop!
De har förmodligen ungefär samma fans, de klingar snyggt ihop (Eriks lite hesare röst, Mattias pojkaktiga, och Dannys typiskt poppiga) och de ser bra ut (ja, det gör de flesta inom showbusiness, så det är absolut inget minus).
De kommer lyckas sjutton gånger bättre tillsammans än var för sig.

Varför får man inte gilla artister och musik producerat av TV - och skivbolag?
VARFÖR?
Alla människor KAN inte skriva egen musik, men det behöver inte betyda att de är dåliga artister.
Jag, t.ex., är en helt okej dansare, men en värdelös koreograf. Jag kan verkligen inte göra snygga danser och koreografier.
Så jag låter andra göra dem, så framför jag dem med den stilförståelse och musikalitet jag har i kroppen.
Om man nu råkar vara en bra artist, men kanske inte riktigt besitter förmågan i att skapa den själv, varför då inte ta hjälp av någon annan (vän, pappa, skivbolag, TV) till att göra detta?
Tillsammans kan de sedan skapa ett sound (det är ju faktiskt inte bara låtskrivaren som gör låten).

Så, nu har jag ägnat en hel blogg åt att propagera för att man får gilla pojkgrupper och Idol-artister TROTS att man råkar vara född under mitten av 80-talet.
Och hör sen:)!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0