Irriterad som f-an!!!!

Okej, jag har jobbat hela veckan till halv fyra, jag är jättetrött och jättegrinig för att jag inte kan slappna av en endaste sekund. Jag är också inte direkt glad över att jag behövde gå upp tidigt imorse för att jobba, på en lördag!!
Och mitt redan urusla humör blir ännu värre tack vare två saker:

1. Klockan 06.05 imorse (jag hade exakt en halvtimmes underbar sö,n kvar att utnyttja) ringer min telefon från ett nummer jag inte känner igen. Förvirrad och inte riktigt vaken svarar jag "Hallå?" varav personen i andra änden säger "Oj, förlåt, jag har ringt fel" och sedan klick, har han lagt på. Okej, MAN RINGER INTE FEL KLOCKAN SEX PÅ MORGONEN! Jag blev riktigt irriterad och det var ju inte direkt någon idé att försöka somna om, eftersom jag ändå skulle upp inom kort.

2. Jag kommer hem och är äntligen lite lycklig över att jag äntligen fått julledigt. Möts hemma av ett brev från Alfa-kassan. Jublet stiger inom mig eftersom jag sände in ansökningen om arbetslöshetsersättning redan för fyra veckor sen och är i verkligt behov av pengar. Öppnar brevet ... och får veta att jag måste komplettera ansökningen med ytterligare ett papper (som jag för övrigt inte haft tidigare, och därför inte haft möjlighet att skicka in). Till saken hör också att jag redan tvingats komplettera min ansökan en gång förut. Varför skickade de inte med det här pappret redan förra gången när de bas mig komplettera? Jävla byråkrati-Sverige, säger jag bara!

Usch, jag gillar verkligen inte att vara arg såhär strax innan jul. Jag älskar ju julen, och vill vara glad hela tiden. Suck ... nej, nu måste jag rycka upp mig och bli lite glad. Ikväll ska jag ut med tjejerna och dansa hela natten lång, och imorgon blir det äntligen lite tjuvsmak av julskinkan ... mums:)!

Inatt drömde jag att jag var ihop med Idol-Erik Segerstedt. Mmm .... underbar dröm :)!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0