Domen

Har precis avslutat boken "Domen" av John Grisham. Vilken fantastisk författare han ar! Han lyckas beskriva allt sa man ser framför sig precis vad som hander, och man förfaras och förundras hur manniskor tankte sa sent som pa 70-talet i den amerikanska södern, angaende svarta mm. Ocksa över det faktum hur tillatet och naturligt det ar att bara vapen. Jag kan inte lata bli att fa en bild framför mig likt den miljö som finns i filmen "A time to kill - Juryn" (otroligt bra film förresten)!!!!
Det gick helt enkelt inte att lagga ifran sig boken, och jag lag har i receptionen pa hotellet varje dag och bara slukade sida efter sida. Det basta med boken var att den inte bara ahandlade om en sak, utan om livet i en amerikansk smastad fran en tidningsredaktörs sida sett.

Det enda jag irriterade mig pa var att baksidan inte alls stamde överens med innehallet i boken. Hatar egentligen sant, men den har boken var sa bra att det inte gjorde nagat.

Har nu gett mig i kast med "Tyst gisslan" av jeffrey Deaver. Bloggar om den sa fort den ar utlast!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0