Hur kan han göra såhär?

Finns det något värre än att bli besviken på en man älskar?
Jag och Josefin pratade med Mehmet på msn idag ... han var inte så glad. Han hade bett Murat jobba i receptionen för honom över natten, och Murat hade sagt okej. Sedan när Mehmet går upp på morgonen, så finns det ingen Murat där. Nyckeln till hans rum är borta, Murat är borta och när Mehmet tar extranyckeln och går in i hans rum märker han att alla Murats saker också är borta! Och han svarar inte i telefonen, varken när jag eller Mehmet ringer. Och till saken hör att Murat är skyldig Mehmet 1 700 lira, vilket motsvarar ungefär 8 500 svenska kronor ... Och ingen såg honom åka, ingen visste att han skulle åka och han har inte sagt hejdå till någon! Nu ska jag försöka få tag i honom, och har lovat Mehmet att hjälpa honom lite. Ska be Murat att få hans hemnummer så jag kan ringa billigare till honom. Sen är det meningen att jag ska ge det till Mehmet så han kan ringa och ställa honom mot väggen/tala om för hans föräldrar vad för son de har. Kanske kommer Murat bli fly förbannad på mig, men shit happens. Just nu vet jag inte ens om jag skulle bry mig ...
Jag kan inte förstå vad som har farit genom hans huvud. Jag är så otroligt jävla besviken på honom! Hur kan man göra så mot sin egen vän? Och Mehmet som hjälpt honom så himla mycket, på så många olika sätt! Utan Mehmet hade han aldrig fått mig kan jag säga, för i början var jag faktiskt inte så intresserad, men Mehmet övertalade mig till att "ha lite kul", som han sa! Och jag som trodde jag kände Murat så himla väl ... nu vet jag inte vad jag ska tro längre. Jag vill verkligen få tag i honom, för jag måste få en förklaring. Jag vill inte tro så ont om honom. Men just nu ser det verkligen ut som om min älskade kan vara en riktigt korkad och dum människa i vissa lägen ...

Detta får mig att tvivla på så mycket, hur mycket av det han sagt till mig har varit sant? Eller är det därför han på sista tiden varit så noga med att tala om för mig hur mycket han tycker om mig, så att jag kan förlåta honom för sådana här saker? Men han har sjunkit så i mina ögon att jag känner det som om det var mig han bara stack ifrån. Såhär gör man bara inte! Jag trodde jag kände honom, eller iallafall på ett helt annat sätt än vad alla de andra på Villa Dream gjorde! Det är möjligt att jag gör det! Men nu vet jag också en sak till; INGEN känner Murat på djupet. Jag tror inte ens han själv gör det ...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0