Älskad?

Hur vet man om man är älskad? Hela mitt liv har jag haft samma dilemma, att inte veta ... Jag vet naturligtvis att jag har en familj som älskar mig, jag pratar mer om vänner. Visst är det hemskt egentligen, att man inte vågar lita fullt ut på sina vänner när de säger att de älskar en och verkligen bryr sig om en? Men jag kan helt enkelt inte alltid lyssna ... varken på mig själv eller andra. Eller rättare sagt så lyssnar jag för mycket på mig själv. Jag som är så jobbig, högljudd och självömkande, hur kan någon älska mig? Även om mina vänner talar om för mig att jag betyder något för dem ... så är det så svårt att ta in det. Det enda jag tänker är "Ja, det är möjligt att du tycker om mig, men inte lika mycket som du tycker om dina andra vänner ...".

Det är konstigt ... för så många personer som jag älskar, så borde jag vill lita på fler än jag egentligen gör när de säger fina saker till mig. Men varför är det lättare att tro att de dåliga egenskaperna man har är de som lämnar spår, och inte de bra?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0