2 nya!

Underbart kul med listor, eller hur Jenny:)?!



Bäst just nu: "Fields of Gold" - Eva Cassidy. Kan inte sjunga den tillräckligt många gånger!
Sämst just nu: Att det är så jävla kallt i det här jävla landet!
Färg: Rosa (nej, jag är inte barnslig, tycker bara det är en väldigt fin färg)!
Klädstil: Jag har inte råd med en klädstil, använder alla mina gamla kläder som gått ur modet för längesedan!
Hår: Tala inte om det ... För långt, för slitet, för ofärgat, för ostylat! Har varken råd eller ork att göra något åt det!
Frukostmänniska: Ja, särskilt när jag är inne i en nyttig period och orkar koka gröt och ägg och dricka färskpressad apelsinjuice och sådant! Mumma!
Kvällsmat: Ja, tyvärr oftast alldeles för mycket och alldeles för osunt.
Körkort: Nej (och klaga FAN inte)!
Utlandsresor: Okej, nu gäller det att tänka här ... Danmark (typ, överallt), Norge (typ överallt), England ( London, och snart Birmingham), Österrike (någonstans ute på landsorten), Tyskland (typ överallt), Schweiz (någonstans ute på landsorten), Frankrike (Paris, Les Mans och typ hela Rivieran), Polen (Krakow), Tjeckien (Prag och Usti nad Orlici), Lichtenstein (typ överallt, SÅ stort är det ju faktiskt inte), Italien (Bibeone och någonstans uppe i norr), Grekland (Rhodos i sex timmar), Turkiet (Marmaris, Alanya och Datca) ... ja, det var nog där jag varit!
Gym-kort: Nja, gympakort på Friskis & Svettis har jag, inget annat!

Drömmar vid 5-års ålder: Att få en katt som skulle heta Leif.
Drömmar vid 10-års ålder: Att få bli som Mariah Carey.
Drömmar vid 15-års ålder: Att en dag få komma in på Balettakademien.
Drömmar vid 20-års ålder: Att en dag få stå på en stor scen och spela i en fantastisk musikal.

Telefon: Det här är väldigt pinsamt, men jag vet faktiskt inte vad den heter. Det är en röd Samsung som går att fälla ihop ... det räcker väl med information, eller?!
Bakgrundsbild: Jättesöt bild på mig och Murat utanför hans rum.
Ringsignal: Nummer 11 på telefonen.
Meddelandesignal: Nummer 1 på telefonen.

Favoritfilm: Hur svårt är inte det då? Men jag får väl säga ... "Closer", "Sleepers" och "Narnia - Häxan och Lejonet".
Favoritgodis: Jag älskar ju allt godis, men lite extra gott är det faktiskt med den nya Marabou-chokladen med Daim i. Smaskens!
Favorittidning: Aftonbladet och Vecko-Revyn.
Favoritprogram: "O.C.", "Grey's Anatomy", "Vänner" och "Sex & the City".
Favoritgrupp/artist: Stevie Wonder, Mariah Carey, Toto, Chicago och Lisa Nilsson.
Favoritdrink: Cosmopolitan of course! Allt Carrie gillar, gillar jag:)!







Böcker är ju fantastiskt roligt också, eller hur?!



1. One book that changed your life?
"Gömda" av Liza Marklund. Fick mig att öppna upp ögonen för det svenska rättssystemet.

2. One book you have read more than once?
Det är ju otroligt många, men "Hemlängtan" av Michelle Magorian har jag läst en hel del gånger.

3. One book you would want on a desert islan?
"Bridget Jones Dagbok" av Helen Fielding. Allvarligt, vad är tråkigt i den boken?

4. One book that made you laugh?
"När Lucy Sullivan skulle gifta sig" av Marian Keyes. Helt fantastisk!

5. One book that made you cry?
Det är ju nästan alla böcker, men i "Anne på Grönkulla när Matthew dör så gråter jag verkligen floder.

6. One book you wish you had written?
"Sagan om Ringen" - bäckerna. Tänk vilket rikt liv man måste leva om man har en sådan fantasi!

7. One book you wish never had been written?
Vet inte, alla böcker har något speciellt värde i sig.

8. One book you are currently reading?
"Stum sitter Guden" av Anna Jansson.

9. One book you have been meaning to read?
"Harry Potter" - böckerna. Har dem inte, och mina vänner som har dem är i Göteborg, och jag är här!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0