Sjuk(:.

Det är inte alls roligt att ha feber. Usch, det är väldigt tråkigt ... jobbade i tre timmar idag, det kändes som sjutton kan jag säga. När jag torkade golven inne i omklädningsrummen fick jag ett yrselanfall och trodde att jag skulle svimma. Mycket obehagligt faktiskt!

Annars har det varit en helt okej dag. Träffade Fia idag och fikade, det var faktiskt första gången på himla länge, så det var skönt att se henne. Ska ju till Göteborg nästa helg, så ska allt ta och hälsa på henne då också. Det är ju dags för "My Fair Lady" - audition då. Har bestämt mig för att sjunga "Slå mitt hjärta, slå"! Bäst att köra säkra kort, känner jag ...

Annars har det varit en lung kväll framför TV:n med brorsan. Kollade Idol. Borde inte bry mig, MEN HUR FAN KAN JOHAN VARA KVAR????? Visst, han är säkert en jättetrevlig och gullig kille på alla sätt och vis, men det är ju skrattaretande att han kommer stå mot Erik och Marcus nu, två av de bästa sångarna svenska Idol någonsin haft. Kvalitén på sången är ju rätt varierande där då. Johan KAN INTE sjunga!!! När ska svenska folket höra det???? Allvarligt! Ja, åker Erik eller Marcus ut mot honom nästa gång, då bojkottar jag hela skiten. Han är inte värd en finalplats. För mig har Erik varit vinnaren från dag ett. De första två programmen var han kanske inte så bra, men jag såg allt vilken potential han hade. Han har bara gått från klarhet till klarhet och den som hörde hans version av "Bed of Roses" idag, kan inte säga annat än ... FAN, VA GRYM HAN ÄR!!!!! Jag trodde aldrig han skulle fixa den i originaltonart ens ... efteråt går jag till pianot för att kolla, och då har han istället höjt den ett helt tonsteg. Gode jesus säger jag bara, VILKEN KILLE!!!!

Fast egentligen, svenska Idol är verkligen ingenting mot den amerikanska. Finns ett klipp på Internet, jag tror det är från något sorts Idol med bara barn som tävlar i USA, där en 11-årig tjej som heter Bianca Ryan sjunger "And I am Telling you" av Jennifer Holiday ... sök på hennes namn och lyssna på henne. Och undra sedan hur Gud gjorde när han skapade denna MYCKET unga sångerska. Bland det bästa jag hört!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0