My Fair Lady-audition på GöteborgsOperan

Japp, Lisa gjorde sin första audition sedan april! Mycket roligt, dansprovet gick verkligen super, särskilt med tanke på att jag inte dansat  på så otroligt länge. Satte koreografin som en smäck, det var verkligen min typ av dans. Gunilla (min gamla jazzlärare) hade ju koreograferat också, så man kände igen många steg. Koreografin var lite jazzfunkig kan man säga, inte direkt vad man väntar sig på en My Fair Lady-audition.
Japp, så jag gick vidare från dansprovet och förberedde mig därmed för sångprovet på kvällen. Tyvärr är Lisa lite IQ-befriad ibland, så hon bestämmer sig för att välja att sjunga "It's an Art", som hon inte sjungit på nästan exakt ett år. "Det går säkert jättebra" tänker Lisa, går igenom låten lite i huvudet, hur hon ska tolka den mm. Väl inne hos juryn fick jag total blackout! Tappade fokus, gjorde inte alls som jag tänkt mig, tappade text, sjöng första versen två gånger .... man kan nog säga att det var den sämsta audition jag någonsin gjort, haha!

Men jag skrattade bara åt det efteråt, och har lärt mig något från det här också. Ska i fortsättningen bara välja låtar jag övat mycket på, som jag gillar och som jag vet att jag gör grymt bra!


Nästa audition är i Stockholm den 15 december, ska söka ett showjobb. Återkommer om det senare ...


Kommentarer
Postat av: Paulina

Gött att vara nöjd med dansprovet iaf!
Måste säga att efter att ha gjort min första "riktiga" audition är jag rätt nöjd trots att jag blev petad efter dansen - ganska otippat med funk som sedan trillar in i brutal-jazz om inte annat! :P
Alla jag kände som var med hade ju plockat med sig karaktärsskor...

Har en klasskamrat som är kvar i sållningen i alla fall, så nu är det benhårt tumme-hållande för henne!

Take care!

2006-11-28 @ 22:47:58
URL: http://paulina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0