Lite om mig ... igen ...:)

Var hittade du den här listan?
I Jennys blogg (som alla andra listor jag skriver här, hihi)!
Var är dina föräldrar födda?
Pappa är född i Österplana på Kinnekulle, och mamma i Lidköping.
Vad är det senaste du installerade på datorn?
Öööööh, jag skyller på att det inte är min dator, så jag har verkligen ingen aning.
Vilken är din favoritrestaurang?
I Sverige är det "La Gondola" på Avenyn i Göteborg, och utomlands är det "Oh Yes" i Marmaris, Turkiet.
När badade du i en pool senast?
Dagen innan jag åkte hem från Marmaris, den 14 september blir det alltså.
Har du varit med i någon skolpjäs?
Ja, så fort det var något på gång kan man lita på att lilla jag var där och skulle vara med.
Hur många barn vill du ha?
Helst inga, men om min man absolut vill ha så har jag hellre två än bara ett.

Vilken musikstil tycker du mest illa om?
Typ Marilyn Manson. Han har säkert en poäng i det han gör, men jag är ledsen, kan inte njuta av det alls!
Har du bestämt vad du ska rösta på i valet?
Lite sent påtänkt den här frågan kanske, men jag röstade iallafall i valet, ja!
Vad har du för TV-kanaler?
I Göteborg har jag väl ungefär de vanliga, här i Lidköping några till, en del fullkomligt onödiga enligt mig.
Har du åkt moped någon gång?
Jag har blivit skjutsad ett antal gånger, jag och Kristin gjorde en snygg vurpa en gång också, haha.
Har du busringt någon gång?
Ja, ibland, men inte alltför ofta faktiskt.
Har du fått felparkeringsböter?
Lite svårt, eftersom jag inget körkort har och därmed inte får parkera en bil (även om jag faktiskt kan).
Har du hoppat/kan du tänka dig att hoppa bungy-jump eller fallskärm någon gång?
Nej, jag får ju för fan svindel när jag står på en pall, så jag dör hellre än gör något av ovanstående.
Vilken är den plats längst bort som du har besökt?
Ja, det måste ju vara Alanya, Turkiet.
Har du en egen trädgård?
Jag är äger knappt egna krukväxter, och de jag äger är oftast ganska döda.
Vilken är din favorit bland tecknade serier?
Bamse! Jag älskar verkligen den serien!
Kan du alla orden i nationalsången?
Jajamensan, off course!
Badkar eller duschkabin?
Alltså, visst gillar jag att ligga i badet, men inte för länge. Hatar att duscha, det är så himla tråkigt. Så jag antar att jag får svara badkar.
Vilken är den bästa film du sett senaste månaden?
"DaVinci-koden"!
Favoritpizza?
Oj, det beror på vilket humör jag är på ... men på det hela taget är det nog kebabpizza.
Chips eller popcorn?
Ännu svårare ... men det är lättare att variera chipssmak efter humör, så det blir nog svaret.
Vilken färg på läppstift använder du?
Jag gillar att använda färger på läppstift och läppglans, så det varierar väldigt. Men oftast någon rosa eller brun nyans, gärna med lite glitter i.
Har du rökt jordnötsskal någon gång?
Va?! Nej, det ser jag ingen anledning till!
Har du någonsin varit med i någon skönhetstävling?
Nej, mest av hänsyn till domarna i den hypotetiska tävlingen!
Apelsin - eller äppeljuice?
Det absolut godaste som finns är Brämhults färskpressade apelsinjuice!
Vem är den senaste du åt ute med, vad åt ni då?
Med mamma och Eva på jobbet, vi åt fläskfilé och potatisgratäng på ICA Kvantum.
Favoritchoklad?
Toffifee är väl en sorts choklad ... iallafall i pralinform. Men annars gillar jag Fazers blå!
När röstade du senast?
I riksdagsvalet nu senast. Jag röstade en dag innan alla andra dock, eftersom jag poströstade, så det innebär att jag röstade den 16 september.
När åt du en hemodlad tomat sist?
Öh, verkligen ingen aning .... om jag ens någonsin gjort det ...
Har du vunnit en prispokal någon gång?
Oh ja, en hel del små med handbollen och fotbollen ... men jag har en riktigt stor och tung här hemma också, från ett heeelt annat sammanhang:)!
Är du bra på matlagning?
Min kulinariska specielitet är stekt falukorv med makaroner. Så avancerad är jag!
Klarar du att tanka själv?
Har aldrig försökt, men det kanske jag kan.
Har du beställt något från någon av de där shoppingprogrammen som går på reklam TV-kanalerna?
Nej du.
Pepsi eller Coca-Cola?
Pepsi Max ska det vara!
Har du varit tvungen att använda uniform i något jobb?
Ja, varje gång jag jobbar på Posten.
Vad var det senaste du handlade?
En Marabou-chokladkaka och en Fanta.
Har du kräkts offentligt?
Ja, tyvärr.
Vill du helst bli mångmiljardär eller hitta den sanna kärleken?
Kan man inte få båda?
Tror du på kärlek vid första ögonkastet?
Nej, men jag tror på attraktion vid det första ögonkastet.
Har du ringt något betalnummer?
Alldeles för många gånger.
Kan man vara vän med sitt ex?
Ja, fast kanske inte bästis.
Vem var det du besökt på sjukhus senast?
Farmor.
Hade du mycket hår som liten bebis?
Jajamen.
Vad har du för meddelande på din telefon/mobilsvar?
" - Hej, det är jag, lämna ett meddelande"!
Vad har du i din väska?
Det är olika beroende på vart jag ska, men nycklar, mobiltelefon, plånbok och kalender finns iallafall alltid där! Eller iallafall SKA alltid finnas där ...
Någon favoritsak du gör innan du går och lägger dig?
Jag måste läsa några rader i vilken bok som helst ... för att samla tankarna liksom.
Vad är du tacksam för idag?
Att jag samlade kraft och ork till att plocka iordning lite i mitt rum, samt att jag hälsade på farmor.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0