Viva Hotel Resort

Okej, så var det det auditiondags igen, denna gång i storstaden Stockholm. Jag och Josie tog bilen och körde upp (eller rättare sagt, Josefin körde) igår. Hon skulle på reseledarintervju på Apollo, så det blev två flugor i en smäll där, kan man säga! På natten bodde vi på ett vandrarhem på Fridhemsplan, och jag var på plats på Arbetsförmedlingen Utland klockan 10.45 i förmiddagsm mycket laddad.
   Vi var inte så många där, ungefär 6 stycken, och bara tjejer. Först fick vi lära oss en ganska enkel koreografi på sex åttor, som vi inte ens fick visa upp ordentligt för juryn. Koreografen lärde oss den, sen gjorde vi den några gånger, vi trodde väl typ att vi bara övade, sen sade hon plötsligt "Ja, det blir bra så". Lite snopet, eftersom vi alla trodde det bara var träning, men det gick iallafall himla bra för mig, så för min del gjorde det inget.
   Därefter kallades vi in en och en för sångprov och intervju. Även detta var ganska provisoriskt upplagt, man gick in i ett litet kontorsrum där koreografen samt två personer till satt bakom ett bord. Man fick ställa sig precis vid borsänden och bara sjunga rakt ut. Mig gjorde det inget, jag kände mig bra idag, så jag bara gjorde det allra bästa jag kunde. De berömde mig iallafall för de tyckte jag hade en bra röst och koreografen nickade ivrigt när chefen frågade henne/mig om jag kunde dansa. Så jag håller tummarna hårt, jag tycker det gick bra, och kände att jag gjorde ett väldigt säkert och professionellt intryck.
   Om jag får detta så bär det av till Mallorca i mars och anställningen är inte slut förrän i oktober. Men jag vill så otroligt gärna ha det här. Om jag får det här så tror jag att jag säger upp min lägenhet i Göteborg, och stannar hemma och jobbar med estettjejerna tills jag åker. Sen när jag kommer hem nästa höst, så är jag väl hemma ett tag och vilar, kanske går på några auditions, men sen tror jag faktiskt det är tid för mig att bege mig till London. Men vi får se hur det blir, jag låter ödet bestämma. Allt detta jag precis pratade om kan endast ske om jag får detta jobbet .... käre Gode Gud .... låt det ske!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Hej Dig!
Åh vad jag hoppas att du får det.
Jag ser inga som helst hinder till att du inte skulle få det.
Igår var det julfest haha.
Eller kanske ska jag kalla det orgie!
Puss på dig

2006-12-16 @ 14:22:43
URL: http://jennybergqvist.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0