Vilket liv man lever

Usch, det känns inte som om jag lever alls. Går upp klockan sex och åker till jobbet, kommer inte hem förrän vidfyratiden på eftermiddagarna, och så är jag så slut att jag knappt orkar röra mig. hade ju tänkt att jag skulle komma igång ordentligt med träningen nu, men det är ju lögn att försöka, så slut som jag är jämt och ständigt nuförtiden. Suck ... kan ingenting hända förresten? kan inte någon bara ringa mig och tala om att jag fått världens bästa jobb eller så?! Ja, det vore verkligen drömmen. Dessutom verkar det som om jag måste spela in någon sorts demo för att kunna söka några jobb alls nuförtiden. Förr skickade man in ett CV, och så fick man komma på audition. Nu vill de hela tiden att man ska bifoga en fil med en mp3 låt som man spelat in. Men jag har ingen utrustning till sådant! Och vad kostar det inte att få en inspelning i en riktig studio då? Suck, vad jobbigt allt blir helt plötsligt ...
Pratade med Josefin i en timme och tjugo minuter när jag kom hem. Det var iochförsig trevligt, vi funderar på att ta en tripp till Birmingham på nyårsafton. Men det kostar en del, t o m Ryanair är svindyrt. Det billigaste alternativet just nu verkar vara att flyga via Amsterdam, och sedan till Birmingham. Det blir ca 2500 kronor var! Men å andra sidan så kommer vi då hela vägen till Birmingham, hade vi åkt till London hade vi ju tvingats betala för tåget också (utöver de 3000 kronorna per person som biljetterna kostar dit över nyårshelgen). Usch, vad trist, jag hade tyckt det skulle varit så otroligt roligt att åka ... menmen, får väl ta det senare i vinter istället kanske.


Uttråkad, vad ska man göra?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0