Så börjar det igen ...

... osäkerheten. Har mått riktigt bra de sista tre veckorna. Har känt att livet börjar leka lite igen. Men det kommer små tidpunkter då småsaker blir så stora att jag inte riktigt vet hur jag ska hantera dem.
Varför blir jag ledsen, och får ett hugg i hjärtat när tre av mina vänner umgås och jag inte råkar vara där? De vet ju att jag jobbat, och därför har de väl naturligtvis utgått ifrån att jag inte kunde vara med! Och bara för att de umgås betyder ju inte det att de inte tycker om mig .... att de inte vill vara med mig .... så varför är det precis de tankarna som poppar upp i mitt huvud? Varför?????!!!

Jag önskar att jag kunde vara stark i mig själv, ha bra självkänsla och gott självförtroende ... men det är inget man beställer från amazon.com precis.

Jag börjar också spåna på nyårslöften. Har insett att mina nyårslöften alltid är så egoistiska och ytliga. Därför ska jag lägga till lite annat i år också .... t.ex. ställa upp för alla mina vänner mer, höra av mig mer och behandla ALLA människor så som jag vill att de behandlar mig. Slutgiltig nyårslöfteslista kommer väl längre fram ...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0