My life

Ja, alltsa halva mitt liv levs pa scenen. För er som inte kanner mig (typ, allihop) sa kan jag beratta att jag faktiskt ar utbildad musikalartist pa Balettakademien i Göteborg. Jag andas, lever och ater musikal! Just nu saknar jag det otroligt, har har man dansat, sjungit och spelat teater i tre ar och nu har jag inte gjort nat av de pa tva och en halv manad. Gud, vad jag langtar efter att fa komma hem och satta igang igen!

Alltsa, det som i vanliga fall spelas i min CD-spelare ar alltsa olika musikaler! Just nu lyssnar jag dock inte sa mycket eftersom jag delar lagenhet med Josefin harnere i Marran och hon e inte riktigt lika förtjust i muskal som jag:). Milt sagt! MEN sa fort hon lamnar lagenheten och jag far CD:n för mig sjalv sa slanger jag i nan harlig förestallning.

För tillfallet ar det "Fran Himlen Sant" som galler. Det ar en förestallning som gjordes pa Balettakademien ar 2004 av klassen som gick över mig. Dar sattes texter fran Kristina Lugn och musik fran Joakim Thaström ihop till en mycket speciell förestallning som gick rakt in i hjartat. Arrangemangen stod Simon Ljungman för (V?LKEN K?LLE) och regissör var den mycket unika Victoria Brattström. Att klassen som framförde allt var en av de basta som gatt pa Balettakademien gjorde förstas sin del ocksa! Nar jag lyssnar pa "Karenina" med Jacob Andreas som leadsinger börjar jag alltid grata! Det arret ar förmodligen det snyggaste som gjorts. Körstammorna ar enkla men smalter ihop pa ett helt fantastiskt satt ..... och texten .... De snyggaste raderna ar:

"Sa medans jag vantar pa ett svar ska jag kyssa ditt hjarta i kras, har pa mitt golv bland skarvor och glas."

"Mitt pussel blev aldrig klart. Jag ser ditt hjarta brinner klart. Som en cigarett i mitt askfat."

Gud, va jag önskar jag hade ordets gava som Joakim Thaström ...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0